Helgen är över!

Jaha, då var det redan söndagkväll.
Helgerna går alldeles för fort men jag är i alla fall ganska nöjd med vad jag har fått gjort i helgen.
Det är ordning i förrådet igen, femtielfte gången det här året som jag röjjer där, tror jag.
Men nu ska det inte stökas, inte första veckan i alla fall.
Sovrummet är städat bara att få upp gardiner.
Lekstugan som vi numera förvarar utemöbler och blomkrukor m.m är rensad. Det blev ett lass till soptippen.
Gubben har rensat garaget så nu ryms bilen in.
Vi har dessutom sorterat lite skor, Emmas skor, hon hade endast 30 par och det var inte riktigt alla säger hon.
Själv har jag passion för väskor men för henne är det skor som gäller.
Jag har också hunnit till en kompis och tona håret på hennes dotter.
Idag blev det även en ny maträtt till middag hos oss. Det blev Fläskfilépanna á la Grekland.
En del kallar det för Grekisk pyttipanna. Det var väldigt gott.
Och som vanligt blev det en film igår kväll, för två tredjedelar av familjen i alla fall, själv såg jag det mesta i morse.
"Johan Falk" var filmen vi såg och den var bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0