Söndag kväll

Om arbetsveckorna går fort så går då helgerna ännu fortare, tyvärr, men det är ju mindre antal dagar också.
Nå den här helgen har i alla fall varit bra.
Jag har hunnit med både det ena och det andra.
Igår var det en tur med dottern på stan och kolla läget men det blev inga stora affärer gjorda bara mat.
Fönstren har blivit rena men bara från utsidan än så länge, alltid något, trots min långa vårstädningslista så hann jag aldrig tvätta dom från utsidan. Det tar trots allt säkert 20 minuter och den tiden fick jag aldrig i våras.
Men nu är det i alla fall gjort så vi kan se ut, fast nu är det så mörkt så nu ser man ändå inget.
Det kanske var bortkastad tid.
Sen har det varit en sådan här prova på nya recept helg. Ganska roligt ibland.
Igår till middag blev det en Mexikansk chilipaj, mycket god och middags maten idag bestod av Fläskfilé och köttfärsgryta. Väldigt god den också.
Ikväll har jag haft junta hos mig och då bjöd jag på After eight paj och en äppelpaj med maräng på.
Lite onyttigt förstås men gott så det får jag väl motionera bort nästa vecka.
Det blev då inget handarbete gjort denna kväll trots att det var syjunta fast å andra sidan har vi tagit bort sy så det är bara junta och då är det inte nödvändigt att göra något bara umgås och surra vilket också är trevligt.
Vi har ganska mycket att prata om när vi träffas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0