En vecka...

...sen är det semester.
Och idag har jag verkligen längtat till värmen, det har varit ca 10 grader, plusgrader i alla fall och det har blåst kalla nordanvindar. Ångrade att jag inte hade mössa på mig när jag var ut på kvällsrundan med hundarna för det var kallt om öronen.
Men, men det är väl bara att börja vänja sig vid kylan, den närmar sig med stormsteg, tyvärr. Fast ännu ska vi väl förhoppningsvis få några varma dagar här i norr.
Utomhus har vi i alla fall fått färdigt för i år, huset är målat, häcken är trimmad och veden är i vedboden.
Det är bara den lilla bron på lekstugan som behöver lite ny färg men det hinner vi kanske kladda dit nån kväll nästa vecka.
I övrigt kommer det nog att vara en fullspäckad vecka. Tänkte hinna med ett styrketräningspass, grannen ska ha med mig på ett spinningpass. Det är evigheter sedan jag varit på spinning men förhoppningsvis ska jag överleva det. Sen har jag ju som vanligt mina steg som ska samlas in, hundarna ska trimmas, diverse saker måste inhandlas före semesterresan, sen ska det även packas och den här gången ska här inte tas med något onödigt.
Men jag känner igen dom orden, känns som om jag sagt dom 15 ggr tidigare.
I slutet av veckan kommer mor och far och hämtar hundarna på grönbete. Dom ser verkligen framemot det, hundarna alltså.
Ja visst ja, jag ska jobba några dagar också, närmare bestämt fem så det är kanske bäst att gå och knoppa så jag orkar med dom men först blir det nog några sidor i boken "Rödluvan", inte sagan men en deckare skriven av Unni Lindell. Väldigt spännande tycker jag och kanske jag kommer till slutet ikväll om inte ögonen ger upp före.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0