Etapp 7...


...är slut och jag fick ihop mina steg enligt planerna.
Totalt i juli månad har jag lämnat efter mig 351.042 steg och vandrat effektivt i lite över 19 timmar.
Stegen har jag fått ihop men det har inte blivit så långa promenader men minst en halvtimme per dag och hur jag lyckats ändå beror på att jag bl.a vandrat ett antal gånger mellan stugan och mor och far när jag hade semester.
Nu idag startar jag etapp 8 och är fortfarande lika taggad som när jag började i januari månad.
I övrigt har det väl inte hänt så mycket denna vecka. Våra hus är så gott som färdigmålade bara ett par brädor på lekstugan som jag inte nådde till i fredags när jag var ute och målade. Hade i och för sig kunnat gå och hämta en stol men den där berömda latmasken kom krypande.
Igår bakade jag en långpanna med kavring, den är lätt att göra även om den ska vara en tid i ugnen och det blir mycket bröd och ändå gör jag inte den så ofta. Men nu har vi bröd så vi klarar oss ett bra tag, kavring och bröd från bagarstugan.
Nej, nu är det bäst att börja göra nytta.
Förresten blomman på bilden är från mors trädgård, har ingen aning vad det är för blomma men den är ju fin i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0