I helgen...


...har jag träffat släkten, en stor del av den i alla fall.
Morbror Anders blev 60 år ung i vintras men eftersom han bor så jätte långt borta så bjöd han på middag i lördags i Kolari istället. Vi var 27 personer som samlades för att avnjuta middagen han bjöd på.
Det var väldigt trevligt att vi kunde bli så många. Bland annat var alla mors syskon var samlade vilket är 12 till antalet.
Min mor är mycket för att arrangera och dekorera vilket hon även gjorde med grönsakerna på bilden som allt kommer från hennes växthus.
Men vi fick inte bara grönsaker, det fanns även helstekt oxfilé, hemmagjord potatissallad, hembakt bröd, kräm gjord på blåbär och hjortron (tror jag) den var i alla fall blå i färgen och jag såg hjortron i krämen.
Till kaffet serverades det Aila tättin pimää hytelökakko (vet inte om vare sig namnet eller stavningen blev rätt) men gott var det i alla fall.
Nu är det i alla fall en ny vecka och nya arbetsdagar men det är bara den här veckan och nästa vecka kvar sen är det SEMESTER !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0