Motionera, träna !!

Idag har jag varit på ett läkarbesök eftersom jag har haft en längre tid ont i ena benet.
Trodde att det kanske var typ ischias eller något annat tokigt.
Doktorn informerade mig om att skulle det vara diskbråck så skulle jag har känselbortfall i benet.
Men det har jag inte.
Sen fick jag göra lite stretchövningar och dom klarade jag galant vilket jag inte hade gjort om det
hade varit ischias. Så alltså hade jag inte det heller.
Det som han tyckte behövdes var ett eller flera besök hos sjukgymnast för att få hjälp att stretcha.
Och sedan sa han också att träning är väldigt bra.
Okej då, hmm!! Träna? Jag?
Fasen jag har ju inte gjort annat det här året, men kanske för lite då. Måste öka dosen kanske.
Jag gjorde en räkning härom veckan som visade att jag motionerat i genomsnitt 7,5 timmar per vecka.
Kanske är det för lite eftersom benet fortfarande värker.
Men jag har haft samma problem när jag inte tränade. Och när man inte motionerar så går det ju inte
att minska men när man motionerar så kan man öka så det är väl det jag måste göra för att det ska
bli bra, kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0