Igår kom...

...vi (jag och Emma) till Kolari.
Det blev steginsamlingspromenad i kylan, det fattades ett gäng steg när vi landade här så det var bara att ge sig ut och kors i taket, jag fick med dottern också. Det händer då och då. Väl tillbaka gick hon in i varma bastun och jag parkerade mig framför tv:n och Let´s dance som övergick till hockey och skidåkning.
Just nu är det mycket aktiviteter, inte undra på att man är helt slut på kvällen när man ska hinna med allt.
Här i huset doftar det nybakat bröd för närvarande, Emma hade önskat glödkakor (bröd gräddade i stekpannan) och då måste mormor givetvis göra dessa. Har inte smakat någon ännu men det kanske blir till lunchen.
Snart ska jag ta med mamma på en promenad, idag blir det inte för henne att ligga under filten och prata med mig i telefon medan jag promenerar. Nej, nu får hon följa med på riktigt, fast hon har förstås redan varit en sväng med mina hundar på morgonen så jag fick ligga kvar i sängen. Det var snällt!
Sedan blir det nog en sväng till utlandet för att köpa lite filbunkar, det är ett stående inköp för Emma när vi är här.
Tacos till middag väntar oss idag och en liten tårta till kvällen för att fira min far som fyller år nästa vecka men då är inte vi här så vi tar det idag.
Ikväll är det Melodifestivalen, igen, tycker det är lite för mycket med dessa tävlingar i flera veckor men ändå måste jag se det och säkert lite OS tävlingar också.
Oj, oj det är fullt upp även idag.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Ni har kallt och vi har varmt, men ett jädrans snö oväder. Hade för mycket träningsvärk redan så jag startade inte i OS eller Let´s dance

2010-02-20 @ 11:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0