Årets första dag...

...är till ända.
Och inte fullgjorde jag mitt nyårslöfte, det blev inga 10000 steg bara 6500.
Men jag skyller på att jag inte har återhämtat mig helt från veckans sjukdom och sedan
har jag tjänstgjort som sjuksköterska åt min sjuka dotter.
Hennes feber steg till 40,8 som mest men nu är hon nog feberfri och har fått behålla det
hon fått i sig men hon är väldigt trött.
Det är lite konstigt att jag sitter här vaken själv, hon brukar alltid vara vaken den här tiden
och min käre make har gått och lagt sig eftersom det väntar en arbetsdag för honom imorgon.
Annars har nyårsdagen varit väldigt lugn, har inte gjort mer än nödvändigt.
Häckat framför datorn, tvättat lite kläder, sett på tv och vevat på strumpstickning.
Ganska skönt faktiskt att bara ta det lugnt.
Jag provade faktiskt en ny maträtt igen, hos oss är det stående meny på fredagar. Tacos.
Men idag ändrade jag menyn eftersom inte den som mest vill ha tacos var nå sugen.
Det blev istället lax, en hel bit och på den var det räkor blandat med creme fraiche och runt om
broccoli och coctailtomater till det blev det klyftpotatis. Mycket gott.
Nu tror jag att jag ska inta vågrätt läge i sängen, det blev inte mycket sömn förra natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0