Då har jag...

...avverkat två av årets semesterdagar och året har knappt börjat.
Men skönt har det varit. Jag har inte gjort mer än nödvändigt och knappt det fast dagarna försvann
i ett nafs ändå.
Kallt har det varit men idag var det bara ca 9 minusgrader när jag kopplade på promenadskorna för
att gå ut och jaga steg. Ja, nyårslöftet håller i sig ännu. Fantastiskt!!!
Mitt mål är som sagt 10.000 steg/dag och första etappen är till sista januari, 31 dagar, alltså 310.000 steg.
Usch, vad jobbigt det lät. Men nu fattas det bara 226.872 steg. Det är luuuugnt!!!
Vad har jag annars haft för mig dessa dagar, jo, sytt en gardin till tvättstugan, tvättat kläder, renbäddat, dammsugat, lagat mat, handlat, stickat, spelat lite poker, sett på tv, sovit på soffan och promenerat förstås.
Oj, höll på att glömma att jag var på årets första styrketräningspass igår, det ordinarie passet var inställt
p.g.a för få deltagare. Kanske alla människor är i någon slags juldvala ännu men gymmet var öppet så det gick att träna ändå och jag fick faktiskt med mig min kära dotter som sällskap.
Alltså, som ni ser har jag inte gjort mer än nödvändigt under mina två semesterdagar.
På tal om stickning så håller jag på med en babykofta som stickas på ett sätt som jag aldrig har stickat förr
fast jag har stickat mycket i mina dagar. Bild kommer när den är klar, kanske imorgon.
När jag läste beskrivningen tyckte jag att det stod på hebreiska för jag fattade ingenting. Men då tänkte jag på Kajsa som förr jobbade i handarbetsaffären där jag tillbringade mycket av min fritid förr i tiden. 
Hon sa alltid "gör som det står i beskrivningen" och så gjorde jag och det har faktiskt gått bra.
Men nu ska jag krypa under täcket och se om jag kommer någon vart i min bok "Indicier" av Patricia Cornwell är i slutet och det är väldigt spännande.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Hej

Vad flitig du är att gå, du når säkert ditt mål......Det var tider det, Hemslöjdstiderna alltså, men som du ser så funkar "gör som det står" ännu...

2010-01-09 @ 19:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0