Min käre...

...morbror Anders kommenterade i ett av mina inlägg om januarivädret att han har noterat efter alla
sina år att vädret kan vara varierande i januari.
Det han sa är något jag nog alltid kommer att minnas när januari månad kommer.
Vädret kan verkligen variera, nu är det svinkallt igen, -29,7 grader i skrivande stund.
Det har varit blida, snö, regn, blåst och jätte kallt denna månad.
Tur att vi har dom äldre som kan säga hur det brukar vara och dom kommer ihåg också.
Förmodligen en generation med bättre minne än vad en annan har för jag kommer då aldrig ihåg
från år till år hur det varit.
Ikväll har jag i alla fall sett på Robinson och när det tog slut kl 21.30 så hade jag ca 3800 steg kvar
till mitt dagliga mål, suck!
Vad gör man då, jo, hoppar i kläderna och ger sig ut på jakt efter dom och så gjorde jag.
Jag trotsade kylan och fick mina steg så nu kan jag lägga mig nöjd även idag.
Det sägs ju att det inte finns nå dåliga kläder.
Men hundarna fick faktiskt stanna hemma ikväll för då gick det fortare. Det blir så många pisspauser när
dom är med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0