Snö, snö, snö !!


Igår skrev en vän på Facebook som bor i Västervik att dom får mera snö.
Då var jag tvungen att ta kameran och fotografera hur vår gård ser ut på baksidan och skicka
till henne. Tur att vi inte ska iväg med släpvagnen någonstans och ingen ids då stjäla den.
Och mer verkar det komma, ingen hejd på detta elände.
Idag har det i alla fall varit en lugn och skön söndag.
Gick ut och skulle ta en kort promenad på dagen och träffade efter vägen
Luddes uppfödare som var på väg på promenad och tyckte att jag kunde hänga på.
Nja, en liten bit kanske, men när vi gått och surrat så insåg jag att det är längre
hem om jag vänder än om jag går vidare med henne.
Så det blev en promenad på ca 6-7 km men det var skönt, allra helst efteråt.
Ludde han stortrivdes i sällskapet av fem små tikar, han sprang som en galning.
Max däremot är som tjuren Ferdinand, han bryr sig inte utan gick omkring och
luktade, inte på blommor men på alla pissfläckar.
Och min stegräknare som ännu detta år inte hunnit passera 10.000 steg som det
var tänkt kom idag upp till över 14.000 steg. Inte illa.
Nu är det i alla fall läggdags så jag orkar mig upp imorgon, måste jobba.
Känns tungt när man vänder på dygnen lite under dessa helger, men veckan är ju kort.


Kommentarer
Postat av: Agneta

Detta eländes snöS vi har mindre än i Borås i alla fall. Björn hade varit och kört ut morgontidningarna, hinner inte gå långt ramlade och bröt foten. Inte något ont som inte har något gott med sig. Han skulle åkt till Pajala i början på feb. han skulle absolut ta bilen.

2010-01-04 @ 08:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0