Trettondagsafton...

...gick i lugnets tecken åtminstone för "gamlingarna" i vår familj.
Ungdomen drog på krogen efter en stunds beslutsångest, gå eller inte gå så gick hon.
Och kallt har vi haft det denna vecka mellan ca 15 och 25 minusgrader. Brrr!!!
Jag gick i måndags ut på promenad för att samla steg och jag funderade var alla människor
håller hus såg bara ryggtavlan på en människa men när jag kom hem och tittade på termometern
som visade -25,4 grader så förstod jag att alla kanske håller sig inomhus förutom jag och
mina hundar som inte har något val. Förståndiga människor. Men det var faktiskt ganska skönt.
Jag har lyckats passera 10.000 steg varje dag hittills, det är bara ut och knalla så tickar räkneverket.
Nu på morgonen har jag gjort något jag inte gjort tidigare. Kokat klimpvälling.
Det var Emmas önskemål att jag ska lära mig göra det så hon inte bara får det hos mormor eller
när mormor kommer till oss. Och nu har jag som sagt gjort det och jag fick godkänt.
Inte var det så avancerat att få ihop vällingen men ju mindre man kan dessto mindre behöver
man göra. Det var kanske lite dumt att visa att jag kan för nu får jag väl göra det fler gånger.
Nåja, det är inte hela världen och inte så stor kraftansträngning heller.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Vad gott med klimpvälling

2010-01-06 @ 12:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0