Ytterligare ett par...


...sockar har blivit stickade.
Dessa far iväg med morgondagens post till beställaren.
Hoppas att färgen och storleken passar.
Idag har jag fått bort julljusen utomhus, det har tagit emot att ta bort dom
för det lyser så fint därute. Men det är nästan ingen annan som har kvar ljusen
så jag tänkte att det är väl bäst att våra också blir bortplockade.
Men med tanke på hur fort tiden går nu förtiden så ska dom snart fram igen.
Sedan har vi satt ut en annons på Emmas synthesizer eftersom hon inte spelar mer
och det är synd att den bara står i förrådet och tar plats.
Men jag tänkte att det är bäst att kolla att den fungerar innan jag annonserar.
Plockade fram den och upptäckte att det inte fanns någon sladd i väskan.
Förmodligen har jag lagt den på något bra ställe som så mycket annat.
Frågan är bara var det där bra stället är någonstans, tycker att livet går ut på
att leta en massa saker som ligger på ett bra ställe.
Jag hittade i alla fall en sladd som passade så det löste sig till slut.
Men så var det tejpbitar klistrade på tangenterna som hon hade när hon skulle lära sig att spela.
När jag tog bort dom blev det givetvis klister kvar från tejpen, hur får man bort det.
Jo, jag sökte på internet och hittade ett tips som jag provade och det fungerade jättebra.
Vanligt smör skulle man stryka över, låta vara en stund och sedan torka bort.
Och miljövänligt var det också.
Men nu är det i alla fall kväll och läggdags så jag orkar med en ny arbetsvecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0