Det verkar...

...vara fullt upp för mig eftersom det blir glest mellan inläggen här i min blogg.
Nåja, så fullt är det väl inte men det har bara inte blivit av.
Semestern avslutade jag med ett par besök på Pajala marknad, både fredag och lördag var vi dit.
Fredagen bjöd på fint marknadsväder medans lördagen bjöd på regn. Men nog vandrade vi där några timmar i alla fall. Fast det blev inte nå stora investeringar där, en dörrskylt hem och en gumma av björkträd åt mor som kan sitta i hennes trädgård och spana på alla blommor var väl dom största inköpen.
Ungdomarna fick mig även att åka karusell, oj, oj vad det snurrade. Ont i kroppen och blåmärken flera dagar efteråt så det är kanske inget för en gammal kvinna.
Jag har även hunnit arbeta en vecka nu och det har gått bra. Det hade inte hunnit samlats så mycke medan jag var borta. I övrigt har det inte blivit nå stora projekt under veckan förutom mina dagliga promenader.
Idag återupptog jag målarjobbet som jag också haft ledigt ifrån. Det var friggebodan som fick sitt första varv grönt och förhoppningsvis är det målarväder även imorgon så att vi får den färdig. Sen återstår bara lekstugan, det är minsta huset men jag tror att det är mest jobb på den. En hel del som måste skrapas, suck!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0