Etapp 6...

...är avslutad i förrgår och snart har en av mina två veckor semester också tagit slut.
Oj, oj, oj vad fort det går.
Juni månad gick bra jag har promenerat som vanligt minst en halvtimme varje dag och sedan har det blivit några pass styrketräning, det också som vanligt.
Stegen har inte blivit riktigt lika många som tidigare månader men jag har fått mina 10.000 minst varje dag. Totalt i juni blev det 364.765 steg o 8 styrkepass. Varför stegen "bara" har blivit så lite beror på att jag har tillbringat många timmar med målarpenseln i handen istället o då är det mycke stillastående arbete. Vågen däremot är inte så snäll endast 13,5 kilo har jag lyckats få bort. Men jag är nöjd ändå.
Semestern har som sagt varat i snart en vecka och den tillbringar jag i stugan. Vädret är väl inte det bästa tänkbara semestervädret men det är skönt ändå att bara vara ledig.
Midsommarafton tog vi oss hit till stugan och landade lagomt till middagen därefter blev det en lugn kväll med uppackning och tv. Emma fick en kompis hit och dom var runt och kollade läget i byarna runt omkring, om det nu var nå läge. Midsommardagen var det åskväder och strömlöst en stor del av dagen, tänk vad beroende man är av strömmen. Ja, ja vi överlevde i alla fall.
Sen har vi hunnit med ett par vändor till Kolaris förort Pajala och igår var vi på vår årliga badresa till Saga hotell i Ylläsjärvi där vi simmade, badade bubbelbad och bastu det var skönt.
Promenader har jag hunnit med varje dag och inte behöver jag gå ensam, förutom hundarna och kära dottern ibland så är det många som svärmar runt mig. Myggen alltså, fy sjutton för dom!! Och massor finns det dessutom.
Jag har även besökt Länsirajan fysikaalinen hoitolaitos (ett gym i finska Kolari), så jag har fått mina styrketräningspass även om jag har semester.
Har även tagit itu med något som jag tänkt varje sommar jag har varit här i stugan och det är att gå igenom alla skåp och lådor och rensa skräp och det finns en hel del.
Vi har dragit hit sånt som inte dög hemma och nu tycker jag att det är bara skräp här också så nu ska det bort. Men jag måste ha hjälp av mor och far också för dom har också samlat på sig en massa prylar här genom åren.
Har i alla fall lyckats få ihop en del som ska till soptippen och då blir det plats att samla på nytt skräp.
Inget ont som inte har nå gott med sig.
Nu är mitt diskvatten varmt så jag får diska bort några dagars disk som samlat sig. Blir lite lat och diska när vattnet ska bäras från brunnen och sedan värmas. Men nu ska jag ta itu med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0