Måndag, igen !!


Ja, då var det återigen måndag och en ny arbetsvecka.
Veckorna går av bara farten så snart är det semester igen, skönt.
Helgen som var drog vi österut och tillbringade i stugan.
Eftersom vår kära dotter hade namnsdag i fredags så blev det namnsdagslunch/middag för min släkt på lördag. Mormor har börjat med den traditionen när Emma var liten, hon samlar ihop den släkt som är i byn med omnejd och bjuder på årets första färsk potatis med tillbehör som i år bestod av ugnsstekt falukorv, gravad lax, matjesill, grönssaker från eget land och nybakt bröd. Hon hade även hyrt in en "kock", en av mina morbröder, som stekte fläsk och lök på Muurikka. Till kaffet serverades det Pinocciotårta och allt var supergott.
Vi blev 19 stycken vid detta gardenparty, det var skoj att vi kunde bli så många.
Idag har jag fick jag mitt årliga anfall med gräsklipparen, det brukar hända en gång per sommar i bästa fall.
Och idag hände det, kanske blir det fler anfall, vem vet.
I förra inlägget skrev jag att vi hade köpt en gumma på marknaden åt mor som kan spana över trädgården.
Det är hon som är på bilden, hon har fått en plats på altanräcket. Där ser hon alla som kommer och går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0