Usch...

...vad tiden går fort, min andra och sista semestervecka för denna gång är snart slut.
Nåja, jag har ju två veckor till att se fram emot i slutet av augusti.
Vad har hänt sen jag skrev sist för några dagar sedan.
I måndags var jag, Emma och mor på våran årliga semesterresa till blomförsäljningsstället några kilometer norr om Tornio och sedan till IKEA. Jag hade som vanligt bestämt att jag inte behöver något utan jag är bara chaufför och sällskapsdam. Men kan man gå igenom IKEA utan att handla något. Svar nej, inte jag i alla fall. Några småsaker köpte jag, det blev påsklämmor, värmeljus, tårtsprits, dricksglas bl.a. Mor och dotter lyckades hitta mer bra ha saker än vad jag gjorde. Emma hon handlar flytta hem ifrån prylar, hon kommer nog inte att rymmas i en etta den dagen det är dags. Fast jag önskar att den dagen är långt borta även om det hör till det naturliga att barnen flyttar ut.
Igår var jag och Emma till Pajala på turné, vi var till soptippen med alla prylar jag samlat ihop här i stugan.
Tyckte att det var bäst innan jag ångrar mig och sätter in skräpet i skåpen igen.
Emmas körkort fyllde ett år igår så det firade vi med att besöka Pajalas nyöppnade Thairestaurang och åt en god middag.
Gårdagen bjöd på toppen sommarväder men idag verkar det bli en regnig dag. Mor och dotter ska till bagarstugan och baka mjukbröd och jag tror att jag ska baka lite fikabröd till mammas frys.
Jag konstaterade igår kväll att den här semestern har varit lite annorlunda än tidigare semestrar här i stugan.
Det har inte varit riktigt samma sysselsättningar som förut. I år har jag promenerat, styrketränat, inte sovit middag varje dag, inte rört stickningen ännu även om jag har tänkt börja på den men inte kommit till skott. Men det som är lika från tidigare år är att vi ska se film på kvällen och ännu har jag inte lyckats se en hel film. Det är något magiskt med soffan för jag bara somnar. Fast det är ganska skönt det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0