Oj, oj...

...nu blir det glest mellan inläggen här på bloggen.
Kanske beror det på tidsbrist eller har jag blivit lat.
Nej, faktiskt så har det varit fullt upp med olika aktiviteter. Jag har kämpat med min vårstädningslista som verkar gå över till sommarstädningslista. Men spela roll, huvudsaken jag får gjort det jag tänkt nån gång i alla fall.
Men det sista dagarna har städningen varit vilande men inte jag för vi har börjat måla om huset.
Det som tidigare har varit aprikost i 16 år ska nu bli en färg som jag skulle kalla för ljusgrågrön, typ.
Och hittills har det varit väldigt bra målarväder men enligt prognoserna ser det ut som att det ska bli sämre mot slutet av veckan. Hoppas att inte dom stämmer. Det skulle vara ganska skönt att få det överstökat före semestern som närmar sig med stormsteg.
Jag ska ha två veckor semester med början efter midsommarhelgen och dom ska jag tillbringa i stugan och då ska jag göra INGENTING !!!
Så har jag tänkt i alla fall men om det sen blir så det återstår att se. Det ska i alla fall bli skönt med ett par veckor ledigt för längre blir det inte. Sparar resten av semestern till i slutet av augusti.
Promenera ska jag väl göra i alla fall men det är ju inget ovanligt nu förtiden och jag behöver säkert inte promenera ensam när jag är i stugan för jag, myggen och bromsen brukar anlända samtidigt.
Ser verkligen fram emot att få träffa dom igen, det börjar bli ett år sen sist. Hmmm!!
Nej, fy sjutton, dom hade gott kunnat semestra på annat håll nått år. Men nej, nej, nog kommer dom säkert dit även i år.
Nu ska jag i alla fall krypa under täcket och läsa några sidor i min bok om jag orkar så kanske jag vaknar pigg och utvilad imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0