Vad har hänt...

...sen sist??
Jo, jag har investerat i ett nytt strykjärn och fått upp tv-rums gardinen. Bättre sent än aldrig.
Det blev en Braun denna gång, spännande och se om den håller lika länge som den gamla. Men jag är tveksam, tror inte dom gör saker med lika lång livslängd nu förtiden.
Kallt har det blivit ute, undra om det var sommaren som passerade eller om den hittar tillbaka till oss.
I helgen kom det t.o.m snö, fast det gör det ju varje år vid den här tiden men man blir lika överraskad ändå.
Måla huset har vi tänkt göra i sommar. Vilken färg var frågan och vi kom fram till att ljusgrönt blir bra men det finns en djungel av gröna färger. Suck !!
Jag tog hem en grön färg i fredags eller jag tyckte i alla fall att det var en bra grön färg. Men när jag väl målat den på väggen så var den blå och det var inte alls blått vi hade tänkt. Idag har jag varit och skaffat två nya färger som var mera grönt och det blir nog en av dom. Tror jag i alla fall om jag inte hämtar fler färger fast frågan är om man blir nå klokare bara snurrigare.
Idag har jag gjort något som jag tänkt göra länge. Jag har grävt upp en av våra två blomrabatter för ogräset hade tagit över så det är dags att göra om den från början.
Varför har ogräset tagit över? Jo det ska jag säga att trädgårdsarbete är inte min stora passion, jag brås inte alls på min mor. Det blev nog inget intresse över för mig, hon tog allt. Och om sanningen ska fram så hade jag gärna velat ha henne här och fixa den där f-bannade blombänken och sedan skulle hon kunna komma hit med jämna mellanrum och rensa ogräs.
Fast egentligen var det kanske dumt att gräva upp blombänken, den var naturligt vacker om jag får säga det själv. Det fanns ridarsporre, rallarrosor, renfanor och en massa andra vackra blommor.
Mamma blev så imponerad av den så hon var tvungen att föreviga den på bild. Men, men nu är det gjort fast om några år är den kanske naturligt vacker igen.
Här nedan ser ni hur vacker den var och nu finns den inte mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0