Då hann det...

...gå några dagar igen sen jag skrev här sist.
Men dagarna går så fort, fattar inte det här. När jag gick skola så var det en hel evighet innan det blev lunchrast
på måndag och nu går en hel vecka på samma tid.
Gällivare vintermarknad har varit och farit, mor och far likaså. Men vi hann vandra där både fredag och lördag.
Och vad köpte jag, jo, 13 nystan garn. Hmmm!!! Precis vad jag behövde.
Det blev till en pippitröja och lite sockgarn. Alltid bra att ha.
Vild Hasse var inte där men det fanns andra korvförsäljare så det blev lite ren och älgkorv även i år.
Men jag tyckte att marknaden var mycke mindre än vad den varit förr om åren, kanske det inte är lönt
för knallarna att åka runt och sälja saker.
I övrigt har det inte hänt så mycket denna vecka, det är jobba, äta och sova som gäller och promenader förstås.
Idag har jag faktiskt varit och uppvaktat en 50-åring, det var trevligt.
Vårsolen har också börjat titta fram så det är riktigt fina dagar, tyvärr måste jag jobba men jag ser den i alla fall
genom fönstret. Får hoppas att det blir fint väder till helgen när jag är ledig.
På lördag ska jag och Emma vara i kyrkans stuga i Vassaraträsket och ha kaffeservering. Är det fint väder kommer
det förhoppningsvis någon förbi och fikar. Och kanske vi kan göra upp en eld där och grilla lite korv.
Vi har i alla fall bakat så vi har något att erbjuda om det då kommer någon.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Jag kommer och fikar iaf, om det inte är snöstorm förstås. Jag vill ha finväder när jag åker skidor.....

2010-03-25 @ 07:06:04
Postat av: Agneta

Skulle oxå komma men det är lite långt.

2010-03-26 @ 21:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0