Tisdag morgon...

...och här sitter jag, framför datorn.
Men nu är det så att våran bärbara dator har hamnat i min kära dotters händer igen. Men jag fick faktiskt låna den 5 minuter igår kväll. Får passa på att sitta här nu när alla sover istället.
Moderkortet på hennes dator har gått sönder igen, andra gången på 2 år och garantin är slut. Ett nytt kostar ca 4500 kr så det är ingen idé att laga den. Vi har beställt en ny så tills dess får jag väl klara mig utan. Förhoppningsvis kommer den någon av de närmsta dagarna. Men en sak är säker, det blir ingen HP denna gång. Vi har två datorer av det märket och när datorreparatören säger "Hej, det är jag" då kan man fundera vad det är för kvalité på dom.
Vad gör man när man är utan dator, jo, jag gick ut på promenad fast det var ju egentligen inte nå ovanligt, det har jag gjort i 86 dagar i rad men på vägen hem så mötte jag Luddes uppfödare som var ute med 6 hundar. Hon undrade om jag inte ska hänga på henne, ja för tusan, varför inte. Så jag vände och det blev en promenad på nästan 2 timmar och en massa steg.
I lördags hade jag och Emma kaffeservering i Kyrkstugan och vi trodde att det inte kommer någon med tanke på att det
var Dundret runt samtidigt men vi hade ca 30 gäster. Det var väldigt trevligt. Vi bjöd på kanelbullar, kärleksmums, kladdkaka
i småformar och ananaspaj till kaffet.
Snart är det påskhelg och då beger vi oss till stugan, det ska bli skönt med lite miljöombyte. Hoppas på bra väder också.
Nej nu måste jag göra mig i ordning och dra på jobbet.


Kommentarer
Postat av: Anders

Ja tänk om man skulle åka till stugan i kolari över påsk.(önske dröm) Glad påsk

2010-03-30 @ 19:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0