Då är vi...

...hemma igen efter två varma veckor i Ayia Napa, Cypern.
Det har varit ett par ganska slappa veckor, det har blivit att slappa vid poolen på dagarna, en pass på hotellets gym på eftermiddagarna för att sen avsluta med en god middag på kvällen.
I Ayia Napa finns det restauranger i massor så inte hinner man prova på alla under två veckor men vi hann i alla fall äta på Japansk, Italiensk och Mexikansk restaurang, grillad buffé på hotellet samt någon annan restaurang.
Shoppingrunda i Larnaca och Ayia Napa blev det också även om vi inte lyckades shoppa några större mängder av varor. Inte ens en väska hittade jag. Jo, en kylväska men den räknas inte.
Vattenlandet hann vi också besöka denna gång och jag tänkte bara åka Lazy river, det är ungefär vad jag klarar på ett vattenland, flyta medströms i en badring. Men denna gång åkte jag flera gånger i andra rutschkanor, över förväntan. Jag vet inte var jag fick det modet ifrån och det var dessutom väldigt roligt.
Varmt har det varit, det första dagarna steg termometern till ca 38 grader men sen var det 35-36 grader resten av tiden.
Idag var det 18 grader när vi landade i Luleå, det var lite skillnad eller ganska mycket även om det kändes varmt. Men nu på kvällen när jag var och samlade in mina sista steg var det bara 7 grader, fy vad kallt.
Nu är det bara efterarbetet efter semestern som återstår, tvätten. Och det är ingen liten hög som ligger i tvättstugan. Men nån gång blir den väl tvättad.
Nu ska jag i alla fall sova för det blev inte mycket sömn förra natten, sent klar med packningen och tidigt upp till bussen och flyget.
Få se om jag orkar upp imorgon till jobbet eller ska man kanske vara pigg och utvilad efter semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0