Lördag kväll !


Fast denna bild är inte från idag utan den är tagen på restaurang Hokkaido i Ayia Napa.
Det är en av de två japanska restaurangerna som finns där. Det är väldigt underhållande att
äta där eftersom kockarna lagar maten alldeles framför näsan och samtidigt som dom lagar maten
är det lite show. Kan verkligen rekommendera restaurangen om ni besöker Ayia Napa.
Det var inte alls lika mycket show när vi åstadkom våran lördagsmiddag idag.
Vi grillade karrékotletter kanske för sista gången för denna säsong, det börjar bli lite kyligt att stå
ute och grilla eller så har vi för lite kläder på oss.
Från det ena till det andra så undrade min far idag om min dator har gått sönder eftersom det inte har
kommit något nytt inlägg här i bloggen. Nej, datorn är hel men fantasin tryter mellan varven.
Sist jag skrev var förra söndagen och valdag var det då. Hur gick valet ?
Ja, som sagt så verkar det ha varit en enda röra efteråt. Tycker att det har varit ett väldigt tjat om
röster som är felräknade, felsorterade och SD både hit och dit.
Nå, det gick som det gick, en del är nöjda andra inte.
I övrigt har det inte hänt så mycket ovanligt i min tillvaro. Det har blivit ett spinningpass, styrketräning och
ett gäng promenader även denna vecka. Jag har även avnjutit en surströmmingsmiddag tillsammans
med ett gäng arbetskamrater. Supergott var det.
Idag har jag till och med fått fönstrena tvättade eller rättare sagt jag har fått tvätta fönstrena.
Det var välbehövligt eftersom jag inte kom så långt när jag gjorde vårstädningen. Fast egentligen hade jag
kunnat hoppa över det nu också och ta det nästa vår för vem ser att dom är skitiga det är ju snart
mörkt dygnet runt. Men nu är det i alla fall gjort. Så då är det bara resten av höststädningen kvar.
Jo, efter nästan tre månaders uppehåll har jag återupptagit projektet stickning och den känns faktiskt riktigt roligt. Jag tror aldrig att jag har haft så här långt uppehåll från handarbete. Jag har alltid funderat på vad folk pysslar med som inte handarbetar. Hur får dom tiden att gå? Men nu vet jag att tiden går ändå och fort dessutom.
Så nu ska jag placera mig på soffan och fixa några varv på det som ska bli en kofta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0