Augusti...

...lider mot sitt slut och det börjar bli höst.
I morse när jag var ut med hundarna så märkte jag att löven har börjat gulna. Trist !!
Men det är riktigt varmt, plus 15 grader när jag steg upp vid 7-tiden.
Och åskväder har det tydligen varit i natt, inte för att jag har märkt något för jag har sovit
som en stock. Det är tur att Facebook finns så man får veta vad som händer för det var där
jag såg att det varit oväder.
Fast egentligen eftersom det inte har stört mig så hade det ju inte spelat någon roll om jag vetat
om det eller inte.
Nu är det i alla fall söndag och denna dag verkar bli som mina söndagar numera verkar vara.
Parkerar mig med stickningen i soffan och slår på tv:n och där blir jag sittande hela halva dagen.
Det ena tv-programmet avlöser det andra. Visserligen så byter jag tvätt i tvättmaskinen och rastar
hundar och lagar mat. Så lite nytta blir väl gjort.
Men stickningen räntar sig i alla fall. Andra ärmen är påbörjad på den första av fyra beställda pippi-
tröjor. Har planer att få den färdig denna vecka så jag får skicka iväg den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0