Semestern...


...är slut för den här gången och jag har återgått i arbete.
Men jag hann i alla fall både det ena och det andra.
De första dagarna tillbringade jag hemma sen bar det iväg till stugan där jag var ca 10 dagar.
Vi hann med en badresa till Finland och sen hade jag i några svaga ögonblick lovat att sova i tält
och bada i älven. Och dessa två löften klarade jag mig inte undan.
Vi slog upp tältet och kröp till kojs där, jag, dottern och hundarna. Fast vi stod inte ut riktigt
hela natten utan på morgonkvisten tog vi våra täcken och gick in i stugan för att sova färdigt.
Att bada i älven var väl inte riktigt någon drömupplevelse, det var kallt. Och det räckte inte med att
bara doppa fötterna. Nej, håret skulle också vara blött innan det var godkänt och det blev det när jag
väl bestämde mig för att gå i. Men det blev bara ett dopp. Brrrr !!!!
Tacka vet jag tempererade pooler, det är grejjer det.
Vad hann jag mer med, jo, sticka, läsa, se på tv och träffa delar av släkten.
På bilderna syns en del av mors blommor dekorerade med lite såpbubblor och en vy över
Muonioälven som rinner nedanför vår stuga. Fast bilden är tagen från stranden nedanför
min mosters stuga. Vid vår stuga är det alldeles för brant och det finns ingen strand där.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Oj, vilka fina bilder du har tagit!

Ha en bra helg!



/Kajsa

2011-08-05 @ 17:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0