Måste bara...


...visa att jag har ju lite gröna fingrar i alla fall även om dom kanske inte är lika gröna som mors.
Men det räcker alldeles tillräckligt för min del, har hela fyra balkonglådor att hålla reda på.

Förra helgen blev det som jag skrev tidigare en resa med dottern till stugan och på
lördagen blev det vår årliga runda på Pajala marknad.
Vi satt och avvaktade hos min moster att regnet skulle avta för det bara vräkte ner men det
såg inte ut att bli någon ljusning alls så vi beslutade oss att gå ändå, bli blöt och sedan åka hem.
Sagt och gjort vi gick på marknaden med regnjacka och paraply och blev lite blöt men sen hände något.
Solen kom fram och det blev kanonväder, nästan lite för varmt för att vandra runt på marknaden.
Först blev vi blöt av regnvatten och sedan av svett.

Idag ska det bli bio, sista Harry Potter filmen. Hoppas att jag klarar av att hålla mig vaken också.
Det har faktiskt hänt att jag somnat när vi varit och sett på Harry Potter till min dotters stora
förtjusning. Dessutom snarkade jag vilket inte var så populärt.
Men jag får ta en tupplur före så ska det nog gå bra, det blev inte så många timmars sömn förra natten.
Jag for och hämtade hem ungen från krogen och på vägen dit såg jag resterna av en tragisk
motorcykel olycka. Singelolycka och tyvärr med tråkig utgång. Killen klarade inte sig.
Dessutom hade han gått i samma klass hela grundskolan som vår kära dotter.

Och imorgon är sista arbetsdagen sedan ska jag ta ett par veckors semester och den ska jag
tillbringa i stugan och hemma. Skönt.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Du har nog gröna fingrar utan att veta om det....jättefina blommor,ju



Ha dé

2011-07-19 @ 06:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0