Nationaldag !!


Ja, idag är det Sveriges nationaldag och en extra ledig dag för min del i alla fall.
Hur firar jag den då ? Jo, jag städar. Det är väl ett fint sätt att fira dagen. Eller?
Tyvärr är det sånt som måste göras, allt damm som samlats under vintern är snart borta, skönt.
Tänkte passa på att tvätta fönstren från utsidan också eftersom det inte regnar för en gång skull.

 Har också fått färdigt babykoftan på bilden. Det ska bli en present åt min arbetskamrat och
hans sambo som fått en liten flicka, den andra i ordningen för deras del.
Jag gillar att sticka babykläder och eftersom en annan är för gammal för fler barn så får jag
passa på att sticka när vännerna får smått.

På tal om stickat så var koftan i förra inlägget tyvärr för stor till den som beställt den så jag
ska försöka sälja den åt någon annan. Den är i storlek L så om någon är intresserad så är det bara att
höra av sig. I skrivande stund är den inte såld.
Nej, då är det väl bäst att fortsätta göra lite nytta. Tyckte på onsdag när jag gick hem från jobbet
att det ska bli många dagar ledigt eftersom vi hade ledigt även fredag som var en klämdag.
Men, men säg den glädjen som varar länge. Den ledigheten tog snabbt slut och imorgon är det åter dags
att återgå till allvaret och vänta på nästa ledighet.
Vet inte när det blir för jag har fortfarande inte planerat in min semester.
Men lite semester ska jag väl ha någongång i sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0