Vilken värme !!


Den här veckan har vi verkligen haft sommar och riktigt varmt.
Får hoppas att den inte är slut ännu, några månader till kan den vara kvar.
Några ordentliga åskväder har vi också hunnit ha, den senaste idag.
Det var kanonväder hela dagen, lite muller hördes på avstånd men just när jag hade fått glöd
i grillen och skulle börja grilla så braka ovädret lös. En ordentlig smäll och sen ett ösregn.
Men, men har jag bestämt mig för att grilla så gör jag det och som tur var så har jag ett paraply.

Den här dagen har jag pysslat med trädgårdsarbete, tror att det var den varmaste dessutom.
30,8 plusgrader visade termometern i skuggan. Så det blev lite varmt.
Men jag fick i alla fall gräset klippt, blombänken rensad, inhandlade ett gäng plantor som
jag planterade i balkonglådor och några i bänken. Fick också ut utemöblerna så nu kan sommaren börja.
Eller var det den som passerade denna vecka? Tv-vädret igår sa att det ska bli 11 grader på söndag, imorgon alltså så få se vad det blir av det. Om dom har rätt eller inte.
En del håller på med rensning, inköp och plantering i flera veckor och kanske månader.
Men inte jag, det gör jag bort på ett par timmar för det är ju inte det roligaste jag vet.
Blomman på bilden är en av penséerna jag köpte, precis de färger jag gillar.
Nu är jag slut efter dagens hårda trädgårdsarbete så jag tror jag slänger mig på soffan ett tag för att
sedan orka veva på stickningen en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0