Äntligen !!!

Ja, då var denna kofta/kavaj äntligen färdig.
Jag gjorde ett misstag när jag hade stickat en bit på den och skulle då bara sticka ett par sockar som sedan blev ett par sockar till och därefter lite av varje.
Jag sa som Alfons Åberg "jag ska bara".
Har haft så dåligt samvete att jag inte fått färdigt den förrän nu, men men sånt händer ibland.
Och när jag väl kom till skott och fortsätta med den så upptäckte jag att jag glömt att göra knapphålen så det var bara att riva upp en bit.
Då sa jag högt för mig själv en lång ramsa med väl valda ord om bl.a när ska jag lära mig att läsa en beskrivning innan jag börjar sticka ett plagg. Kanske nu, vi får väl se.
Men nu är den i alla fall klar och imorgon far den iväg med posten till beställaren och det är bara att hålla tummarna att den passar. Annars får jag väl sälja den åt någon annan.
Bilden till höger har jag lånat från Garnstudios hemsida så man ser hur koftan ser ut på, färgerna är samma på den jag stickat och på den andra bilden även om det ser ut som olika färger.

Annars händer det inte så mycket här i vårt lilla samhälle, vi jobbar och sliter som vanligt.
Idag har årets första åskväder passerat med några regnskurar och i skrivande stund så mörknar det på igen.
Kanske blir det ett nytt åskväder. Det är kanske värmen som är på väg, imorgon har ju Urban namnsdag och då ska det vara varmt sägs det.
Oj, oj, nu mullrar åskan igen så det är nog bäst att avsluta och slå av alla apparater.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0