Som vanligt...


...så får jag för mig att skriva ett inlägg här i bloggen när jag har som mest att göra.
Typiskt mig, har haft all tid i världen att göra det tidigare.
Ja, ja, jag är som jag blev.
Har i alla fall påbörjat packningen inför våran Londonresa som blir nu till veckan.
Det ska bli väldigt spännande, där har vi aldrig varit förr.
Och som vanligt när vi ska packa så ska vi ta med så lite saker som möjligt, vilket brukar sluta med
överfulla resväskor. Men så ska det INTE bli denna gång, bara det allra nödvändigaste.
Jag skrev i förra inlägget om mina stickprojekt. På bilderna ovan så är det några can can scarfar.
Det brukar bli några stycken när jag väl börjar göra något nytt så även i detta fall.
Den i mitten är en kort liten scarf, vet inte om den kommer till användning men jag skulle bara prova
hur långt jag kom på garnet som blev över från den långa.
Den långa har jag sålt, därför är inte den med på bilden.
Sen blev det en till sjal, hittade ett garn som jag var tvungen att prova sticka av och detta blev resultatet.
Smörgåstårtan har jag däremot inte stickat men den har vi gjort själv och avnjöt den
igår när det var Valborgsmässoafton.
Den ser lite konstig ut men det beror på att ena halvan är utan ägg, lax och räkor eftersom en tredjedel
av vår familj inte tycker om det och istället för att göra två tårtor så blev den som den blev.
Men den var god om jag får säga det själv och det gör jag ju här.
Nej nu är det bara att fortsätta med packningen.
Återkommer med ett nytt inlägg efter våran resa och kanske får jag in några bilder också.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Smörgåstårtan ser jättegod ut, och kul att den är som "två i en"!

Dina stickalster går heller inte av för hackor....(vilket tokigt uttryck egentligen)



Have a nice trip, and I look forward to see some pictures soon

2011-05-02 @ 21:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0