Har anlänt...

...till Stockholm igår på dagen efter en ganska lång tågresa hemifrån.
Fast även om det tar ett antal timmar närmare bestämt drygt 17 timmar att ta sig från Gällivare till Stockholm
med tåg så var det inte en plåga. Det gick faktiskt bra, vi var fyra pratglada fruntimmer i kupén så helt plötsligt hade vi surrat bort en antal timmar och det var sovdags.
Inte för att man får den bästa sömnen på tåget men det gick bra. Jag vaknade på natten och hade ingen aning om var jag var. Hörde snarkningar från bädden på andra sidan gången i kupén och dom var precis i samma tonläge som gubben hemma har men till slut så kom jag på att jag är inte hemma.
Och tydligen snarkade jag också men inte så att det störde påstod dom i alla fall.
 
Nå väl framme i Stockholm så fick jag driva runt i några timmar för Emma hade dubbla skift på skolan för att få vara ledig 1 maj.
För att få tiden att gå så hade jag fått i födelsedagspresent att gå och fixa naglarna i Gallerian, vilket jag också gjorde och det var ganska skönt och fina blev dom trots att jag inte har långa naglar så fick dom fason på dom.
Så det kan jag rekommendera, har ni tid över och vill ha lite manikyr så gå till Laka manicure. Det är drop-in där
så ingen tidsbokning behövs och inga hutlösa priser heller.
Kolla in länken om ni är intresserade http://www.lakamanicure.se/

Få se vad vi hittar på idag då. Emma har i alla fall dragit iväg till skolan strax efter kl 7. Det tar ju sin lilla tid att ta sig in till stan och till skolan. Hon slutar kl 13 och då ska jag möta upp henne vid skolan om jag nu lyckas hitta dit det återstår att se. Men med moderna mobiltelefoner så ska det väl förhoppningsvis inte vara några problem.
Men före det ska jag kila upp på affären och inhandla middagsmaten så det bara är att sno ihop något när vi kommer hem.
Lite service ska hon väl ha när mamma har kommit på besök.
Det brukar ju jag också få när min mamma hälsar på eller när jag hälsar på mamma.
Och mamma ska väl vara lik sin mamma.

Så nu kan jag inte sitta här och knappa nå mer om jag ska hinna med allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0