Julhelgen är snart...

...över för detta år och fort gick den och kallt var det.
Men vi har i alla fall varit till mor och far och resan hem igår gick bra trots kylan fast det var ju "bara" ca -25 grader.
Under helgen har det nog varit som kallast -36 grader.
Jag var ju som jag skrev i förra inlägget på knäckkokarkurs och jag måste motvilligt erkänna att lärarens knäck var mycket bättre än mina. Smaken var nog densamma men konsistensen var bättre på hennes, de lossnade så lätt från formen och var lagomt hårda. Ja, ja tids nog är nog mina också så bra.
Här är sockarna jag gav mig själv i julklapp och dom har varit på fötterna sen jag fick dom.
Fick färdigt ett par fuskpolon också förra veckan som en bekant skulle ge i julklapp
Och ett par sockar i Austermann step (garn med Aloe vera i)
Slutligen för denna gång ett par Lovikkavantar
Julhelgen i övrigt har då gått i lugnets tecken.
Stickat, sett på tv och ätit god mat är väl sysselsättningen jag haft. Inte mycket till utevistelse p.g.a den
stränga kylan.
Snäll hade jag också varit för jag fick några paket av tomten. Bland annat detta
Boken är skriven av en kille som bor här i Gällivare, det ska bli spännande att se om den är bra.
Sen ska det bli skönt att besöka Spa4you för en valfri behandling. Utöver dessa paket så fick jag pengar, choklad och ett par yllesockar som mor stickat. Eller ett par var väl till att ta i det var närmare bestämt en socka för den andra var inte riktigt färdig.
Det där har jag varit med om en gång tidigare men då var det vantar, fick den ena i julpaketet och den andra skulle komma senare. Tror det tog ca 14 år innan den andra kom så det blir spännande att se hur länge det tar innan jag får båda sockarna. Men man ska inte stressa.
Nog för att jag också kan göra likadant, jag gav faktiskt garnnystan åt min dotter både till ett par sockar och till ett par vantar. Men jag har börjat med sockarna igår så det ska väl inte ta så länge även om dom är mönsterstickade.
Nej, nu ska jag parkera mig i soffan med stickningen nog för att jag har inte gjort mycket annat än stickat en annandag som denna.
Återkommer när jag har något mer att skriva om.
Ha det bra alla läsare om jag nu har några förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0