Man ska inte...


...titta på alla matlagningsprogram så är på tv.
För idag kände jag för att prova på att göra en chokladsufflé, det gjorde dom
i Mästerkocken nu i veckan.
Och faktiskt om jag får säga det själv blev dom riktigt bra och goda.
Men oj, nu ser jag på bilden att jag glömde att pudra över florsocker.
Fast det gick lika bra utan och de andra tre som vi åt upp steg lite mer men
jag glömde att ta fram kameran då. Minnet voj, voj !!
Jag använde inte det recept dom i tv:n hade utan jag hittade ett annat här
på nätet.
Men först var vi tvungen att dra ut i affärerna och söka efter suffléformar.
Receptet jag använde finns här
http://www.recepten.se/recept/chokladsufflee.html
Nästa vecka kanske jag ska avstå från matlagningsprogrammen och köra med
gamla beprövade recept.

Från det ena till det andra så var det 38 grader varmare i morse mot för
förra lördagen. Bara -0,5 grader men termometern slog även om till plusgrader en stund idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0