Enklare kan det inte bli !!

Nej, verkligen inte.
Det här var vår efterrätt på midsommaraftonen och jag har nog aldrig bakat något
enklare bakverk.
Emma hade köpt paketet i Stockholm, det var formar och smet i förpackningen.
Så det var bara att klippa ett hörn i plastpåsen och spritsa smeten i formarna och sen
in i ugnen. Färdigt på en kvart och det avnjöt vi med vaniljglass.
Till varmrätt blev det grillad fläskfilé med ris och tzatziki.
Det kom några skurar givetvis när jag skulle grilla men dom var korta så jag slapp bli blöt.
Kvällen tillbringade jag med stickningen medans brudarna gjorde sig i ordning för
ett besök på den puben som var öppen här i stan på midsommarafton.
Var och hämtade hem henne vid 3-tiden och jag har då aldrig varit med om så tomt och
ödsligt på gatorna någon gång. Men dom flesta drar väl härifrån till midsommar.
Om jag inte minns helt fel så har jag varit här hemma midsommar 1999 sist.
Ikväll får det bli lite midsommarbuffé när karln i huset kommer hem från jobbet.
Så äggen är kokade och potatisen är på gång till nubbesalladen sen blir det väl lite
annat också och så avslutar vi väl med jordgubbstårta. Tårtbotten har jag i alla fall
nyss tagit ut ur ugnen.
Inte fick jag ner dom där två stackars plantorna i jorden igår, men idag, kanske.
Ha en fortsatt trevlig midsommar allihopa !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0