Första juni!!

Och det kommer snö när jag kliver upp, det var nästan så att jag vände och kröp ner under täcket igen.
Men det är så det är när man bor i fjällvärlden, får väl hoppas att nästa månad blir snöfri så kanske det i alla
fall blir en månad med sommarkänsla.
Pratade med mor på morgonen och där i Tornedalen har i alla fall björkarna börjat få små löv men det kommer väl hit också tids nog. Men åt det hållet är det ju bördigare än här i fjällen.
I alla fall så har den där städerskan som varit och vårstädat hos mig gjort sitt även om det tog tid och gnällig var hon dessutom. Så nu tar jag resten som är kvar själv inte för att jag vet om jag är nå snabbare och mindre gnällig men hon tog priset.
Men vi har i alla fall sommargardinerna i fönstret nu så det är lite sommarkänsla åtminstone inomhus.
Hade tänkt bege mig ut i trädgården och kratta i helgen men tyckte inte vädergubben på tv:n lovade nå krattningsväder så det kanske blir inomhusarbete i helgen också.
Sen har jag ju en stickning på gång så inte blir det nå sysselsättningsproblem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0