Hemma igen!!

Då var jag åter hemma i Lappland efter en helg i Tornedalen hos mor och far.
Och det var då betydligt grönare och varmare där borta, där var björklöven så gott som fullt utslagna
men här är dom just lite större än musöron.
Igår fick vi i alla fall färdigt husmålningen. En del av släkten har hjälpt mor och far med det och det är ju
tur att dom finns när det behövs hjälp.
Jag målade altanen som jag hade fått på min lott, alltid något.
Sen fick jag för mig att jag skulle kratta lite så jag for runt med krattan lite här och lite där.
Men i morse när jag tittade ut genom fönstret så hade mor varit och stökat runt i rabatterna så det
var återigen skräp lite här och där. Så blir det när hon ska ha en massa blommor i landet.
Som tur är så blir det fint om några veckor när blommorna fått komma igång och växa.
Hann även vara och kratta undan lite skräp kring stugan.
Nu är det i alla fall söndag kväll och en ny arbetsvecka väntar om jag nu tar mig upp ur sängen imorgon
för tusan vilken träningsvärk jag har efter målningen. Min kropp var inte van vid dom övningarna.
Nåja, tids nog går det väl över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0