Regnig dag !


En regnig dag som denna så passar det bra att baka.
Det blev ett försök på bagels. Inte blev det dom vackraste men dom var goda i alla fall.
Hittade ett recept i tidningen Hembakat med bra förklaring hur man går till väga.
Så jag köpte jäst i fredags och förra natten har jag bakat dom i drömmen.
Idag blev det då dags att se om dom blev lika bra som i drömmen men tyvärr inte denna
gång men kanske nästa gång.

I fredags kom Emma hem med kvällsflyget så igår var vi på en runda på stan innan
det blev dags för henne att dra iväg på party.
Det har varit Midnight sun meet här i helgen, vilket samlar ett helt gäng gamla bilar
från 1974 och äldre. Det pratades om ca 400 bilar, vi var och tittade på kortegen men
jag orkade inte räkna dem alla.
Idag drog hon tillbaka till huvudstaden och nu är det inte många veckor kvar
av utbildningen.
Jag har påbörjat en beställd babykofta så nu är det väl bara att gå och veva på stickorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0