Känner mig...


...som en riktig nybörjare fast det är jag ju också.
I alla fall när det gäller krokning eller tunisisk virkning som det tydligen också kallas.
Ni ser på bilden att vackrare alster har man skådat, men det kanske blir fint när det
blir färdigt vi får väl se.
Jag såg en beskrivning och fick för mig att denna teknik måste jag bara prova så
sagt och gjort jag beställde en kroknål för det fanns inte här i vår lilla stad.
Tydligen inte något som alla håller på med. Nålen kom och jag var alltså tvungen
att prova och faktiskt det var rätt roligt. Men halsduken får bli färdig en annan gång
för jag har ju ett gäng sjalar som ska stickas först.
Sjal nr 6 och 7 är också färdiga men det är samma färger som jag lagt ut bilder på
tidigare så det blir lite tjatigt att ta dom en gång till. Nu är sjal nr 8 på gång.

Igår kväll var det melodifestival men det är det väl ingen som har kunnat missa.
Så den vanliga frågan, var det rätt låt som vann?
Ja, även om det fanns några som var bra så tror jag faktiskt att Loreen har rätt bra
chanser att vinna eller åtminstone komma bra till i Baku.
Och stackars Ranelid som kom sist, voj voj.

Nähäpp, nu är det dags för utfodring av hundar och ut med dessa två sen blir det
några timmar i soffan med stickningen. Sen återstår att se vad resten av dagen har
att bjuda på. Grillade karrékotletter står på menyn idag och jag har faktiskt tänkt
grilla dom ute om det nu inte är storm på eftermiddagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0