Spöken i farten !!

Nej, inga riktiga spöken har visat sig hos oss än i alla fall.
Men idag gjorde vi en tårta som i alla fall föreställde ett spöke. Det blev en modell prinsesstårta men
med lite annorlunda fyllning. Den ena fyllningen var en päronmousse och den andra var en after-eight kräm
och så grädde givetvis. Jag gjorde fyllningen och sedan fick Emma fixa grädden, marsipanen och dekorationen. Slutprodukten blev väldigt god.
Och i veckan har det kommit snö, en massa snö. Allt behöver väl ändå inte komma på en gång.
Snöröjningen i vår kommun har då varit under all kritik, fruktansvärt !!!
Det tog evigheter innan dom kom ut och plogade, trodde inte att jag skulle ta mig på jobbet en morgon.
Och nu är vägarna bedrövliga, som tvättbrädor och spåriga. Ändå skulle det bli bättre i år när Kommunen själv tar hand om snöröjningen. Hmmm!!!
I eftermiddag har jag varit ut och skottat flera gånger och mer kommer det så det finns nog sysselsättning även i morgon. Vilken tur, så jag inte behöver sitta och rulla på tummarna.
Men nu tar jag i alla fall kväll och kryper ner under täcket. God natt !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0