Nya projekt !!

Jag måste prova göra sådant som jag inte gjort förut och denna vecka har det blivit två eller tre nya saker.
Två par "tv-tofflor" blev det och det tredje paret är på gång.
Dom ser lite lustiga ut men när man väl får dom på foten så ser det bättre ut.
Den tredje saken som jag länge har tänkt prova på är att baka surdegsbröd och idag gjorde jag äntligen slag i saken. Visserligen fuskade jag lite eftersom jag köpte färdig själva surdegen men resten gjorde jag själv.
Och i skrivande stund så har vi smakat lite av brödet fast dom var lite varma ännu men dom blev faktiskt godkända. Hoppas dom smakar bra även när brödet har kallnat.
Det blir lite glest mellan gångerna som jag skriver här men det beror på att det inte händer så mycket som är värt att skriva i bloggen.
Sen jag skrev sist så har jag varit en dag till Luleå på kurs och inte vet jag om jag blev så mycket klokare där.
Men jag lärde mig två saker MTP och MMA principen = Mellan Tummen o Pekfingret och Minsta Möjliga Arbetsinsats. Alltid något !!
Förrådet har jag också fått färdig städat för den här gången och om hamstern lyckades slänga en massa onödiga prylar. Svar nej, det fanns ju inga sådana. Eller kanske var det så att dom är bra och ha någon gång.
Men det blev i alla fall lite bättre ordning där så länge det nu varar.
Nu ska jag häcka resten av kvällen med att sticka på det tredje paret tofflor och spela lite Bingolotto.
Kanske man får en högvinst eller en ny lott i alla fall.
Sen ska jag färdigställa ett par beställda lovikkavantar innan det är dags att knyta sig och samla nya krafter för kommande arbetsvecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0