Dags för uppdatering!!

Uppdatering sedan senaste inlägget.
Jag pysslar med både det ena och det andra, som vanligt så det har alltså hänt lite sen jag skrev sist.
Som jag skrev tidigare så lånade jag en trimmer och rensade allt ogräs, bland annat så har vi en bit som egentligen inte tillhör vår tomt utan det är kommunens. Den biten ligger mellan oss och grannens tomt men inte gör kommunen något åt den utan det förväntas väl att vi ska sköta om detta. Grannen har hållit efter och klippt så deras halva har fin grön gräsmatta men vi har väl legat lite på latsidan. Men jag trimmade, krattade och sen tog jag gräsklipparen till hjälp och fick bort allt långt gräs och rallarrosor och allt annat skräp så nu är det bara att hålla efter och kanske det kommer lite gräs dit. Varför dom har placerat stora stenar där förstår jag inte men dom orkade jag inte flytta på.
En kväll förra veckan var jag och dottern och klättrade upp för alla trappor i backhopparbacken vilket är en pärs varje gång men skönt efteråt. Sedan gick vi efter elljusspåret och råkade springa på ett gäng blåbär som vi fyllde den tomma vattenflaskan med. Dessa bär avnjöt vi med vispad grädde när vi kom hem. Och nu tänker kanske någon. Först motion och sen grädde men eftersom jag går på LCHF dieten så är det fullt tillåtet.
Vi fick mersmak av bärplockning så när vi kom till stugan i helgen som var så begav vi oss ut i skogen och skulle plocka bär men det var inte alls lika roligt, det var mycket varmare och en massa mygg vilket inte fanns på Dundret. Men några bär blev det i alla fall. Den vänstra bilden är från Dundret och den andra från Kolari.
Våran altan har fått en ny detalj i form av en bänk som man kan sitta på och ta igen sig eller kanske sätta lite blommor på. Vi får väl se nästa sommar vad det blir för användningsområde.
Från ena ämnet till det andra så har jag lite svårt som jag skrivit tidigare att bara sticka en sak av varje så nu har det blivit ett pannband till och detta är till salu på www.stickannica.blogg.se
I helgen som var så var jag och dottern till stugan. Det är inte mycket man hinner på en helg men på fredagkvällen var jag i alla fall möbelmonterare. Och som alla säkert vet så är det en och annan skruv, plugg och andra små detaljer för att få ihop en möbel men jag lyckades till slut och mor och far fick en ny byrå.
 
Ha, ha !!! Nu när jag tittar på bilden så ser jag att fotografen också råkat komma med på bilden.
Och nu till sist så har jag börjat omorganisera bland mina garnnystan och rensat bort ett gäng böcker för att få flytta in med garnen i datarummet. Skulle kanske behöva fler hyllor eller mindre garn, vet inte vilket.
Jo, det vet jag. Mera hyllor.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0