Regnet det bara.....

...öser ner en lördag som denna fast inte på bilden ovan.
Den var jag bara tvungen att ta en dag när jag var på väg genom Gällivare centrum till jobbet. Tyckte att gullstavsrabatten såg så vacker ut. Jag är ju som sagt inte den som brukar ödsla allt för mycket energi för att titta på blommor. Kanske jag håller på att bli omvänd.
 
Den gågna veckan har i alla fall bestått av en hel del utomhusarbete. Gubben hade klippt häcken när jag var på semester och det var skräp hur mycket som helst som vi körde till soptippen.
Sen har jag lånat en trimmer som jag gick bärsärkargång med runt hela tomten så nu finns det knappt nå gräs kvar. Det var en riktigt rolig apparat, när jag blir rik och slutar vara fattig ska jag investera i en sådan.
Men det var inte riktigt roligt efteråt för allt ska ju krattas upp, nästan allt i alla fall. Så där finns det lite kvar att göra. Men idag blir det inget eftersom regnet öser ner.
Idag har vi gjort en shoppingrunda på stan och jag gjorde en investering på ett par nya gummistövlar så nu kan jag fortsätta med utomhusarbetet. Synd bara att det regnar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0