Semestern är...

...slut igen och även den första arbetsveckan efter semestern.
För att summera semesterveckorna så är jag nöjd, fick en hel del gjort.
Målade broräcket, behandlade ytterdörren och fönstren på stugan.
Skrapade och målade dörrarna på mor och fars uthus, kladdade även lite olja på deras ytterdörr.
Rensade förrådet och det blev ett helt släpvagnslass till tippen. Sen var det bara att bära dit lite nytt från stugan.
Bakade lite bullar åt mor och far. Det blev kanelbullar en dag och bullar med philadelfiaostfyllning en annan dag.
Men eftersom jag går på LCHF diet så har jag ingen aning om hur dessa smakade.
Hann även njuta bland blomsterprakten i mors trädgård lite då och då.
Vara sällskapsdam på stranden vid Muonioälven när dottern badade men det var alldeles för kallt för mig.
Jag vågade bara doppa fötterna.
Förutom detta så hälsade jag på lite hos släkten i byn, moster i Pajala, besökte kyrkogården, restaurangbesök i Pajala och åt thaimat, servade bilen i Pajala och så stickade jag förstås.
Men annars tog jag det bara lugnt och njöt av semestern.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0