Nu borde det...

...väl ändå räcka med snö för denna vinter.
Fast denna vecka har jag faktiskt tyckt att det var riktigt roligt att skotta snö för jag lyckades starta och köra med snöslungan. Tre dagar i rad har jag sprutat snö hej vilt där ute.
Och den som säger att det är lätt att skotta med slunga måste skojja eller så var det jag som hade dålig ork.
För jag var alldeles svettig efteråt och träningsvärk fick jag dessutom, det var väl nya muskler som fick arbeta.
Så här ser det ut på våran fram- och baksida, tro om det hinner tina bort till midsommar i alla fall.
Det var då klarblå himmel och solsken på lunchen när jag var hem och tog dessa bilder. Men kallt har det varit idag - 27,7 grader i skrivande stund.
Idag har jag varit och besökt farbror doktorn, har en förkylning som har hållt i sig i ett par veckor.
Trodde att jag blivit av med den men igår fick jag så fruktansvärt ont i halsen och hosta så idag gjorde jag slag i saken och var till doktorn. Fick en penicillinkur så förhoppningsvis är jag frisk när kuren är uppäten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0