Sommar och sol!!!

Min tredje semesterdagarna är på gång och solen lyser från klarblå himmel precis som jag har beställt. 
Hoppas att det här vädret häller i sig hela semestern.
Kära dotter kom tillbaka hit till stugan igår efter att ha varit hem och jobbat ett pass. Hon hade inte hunnit bada i älven så kanske hon tar ett dopp idag men jag avstår nog. Förkylningen har inte lämnat mig ännu och även om den hade gjort det så är det nog för kallt för mig. 
Lite nytta har det blivit gjort här i stugan i alla fall. Igår putsade jag alla fönster och min kära mor sydde nya gardiner till tv-rummet. Välbehövligt för dom gamla hade verkligen gjort sitt. 
Målaren har varit och målat några brädor så nu är det bara att leverantören av hängrännor och stuprör kommer.
De gamla rännorna tog snön ner för nått år sedan så det behövde vi inte göra. 
Broräcket ska också få sig en omgång med färg, har bara hunnit olja den så när det kära barnet kliver upp ur sänghalmen ska vi vara till utomlandet och köpa lite målarfärg. Kanske ytterdörren också får en omgång. 
Nog finns det terapi här, behöver inte rulla tummarna. Och när jag inte är ute och jobba så vevar jag på stickningen. Har ju lite svårt att inte göra något förutom när jag mäter längden på soffan. 
Slut på rasten bara fortsätta.
Ha det bra alla mina läsare !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0