Åter har man...

...lagt en vecka till handlingarna.
Denna vecka har varit ganska hektisk måste jag säga.
Förra helgen gick till att städa köksskåp men jag har fortfarande några kvar, typiskt mig att spara de tråkigaste skåpen till sist. En sak kom jag i alla fall fram till och det var att vi har glas, tallrikar och övrig porslin som nästan aldrig används utan jag bara diskar dom en gång per år.
Så jag bestämde mig att den dag jag måste äta på papperstallrikar och dricka ur plastmuggar då ska jag köpa något nytt men jag tror inte att det kommer att hända under min livstid.
Sen har det blivit två vändor med bil till Luleå, den första turen var för att dottern skulle på läkarbesök på Sunderby sjukhus och den andra var till en utbildning.
Har även haft en halv dags utbildning här i Gällivare.
Och inte nog med det så är det ju som alla vet hockey VM och gårdagens match var så fruktansvärt spännande att jag till och med var tvungen att lägga stickningen åt sidan för att koncentrera mig på matchen.
Det ska verkligen bli spännande och se hur det går imorgon mot Finland. Håller alla tummar att det blir vinst så vi får se hockey även på söndag.
Jag har även fått färdigt lite handarbetsprojekt, bland annat en pippitröja i ett års storlek.
Sen gjorde jag färdigt en poncho åt samma granne som inte fick färdigt koftan som jag skrev om i förra inlägget. Alla rutor var virkade så det var bara att montera ihop den. Så här blev slutresultatet. Få se om hon har något mer som ska bli färdig. Jag kanske inte blir arbetslös än.
Ett par yllesockar blev också färdiga och dom är till salu på www.stickannica.blogg.se
Och sist men inte minst, snön har försvunnit i ett rasande tempo. I förrgår alltså den 15 maj tog jag denna bild
Idag var så gott som all snö borta så jag kunde lyfta ner grillen från altanen och grilla på gräsmattan. Det tar nog ett tag innan vi kan kratta gården för det är ganska blött än så länge. Men denna dag har i alla fall bjudit på riktig sommarvärme.
Nu är det dags att parkera mig i soffan för att se vem som åker ut från Lets dance denna vecka sen blir det nog sängen för jag är jätte trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0