Nu är det mycket !!!

Förra veckan bjöd på lite av varje.
En tur till Luleå igen på kurs, hade med dottern som sällskap och hon fick fördriva tiden på stan medan jag var på kurs men det tror jag inte hon hade några större problem med.
Vårstädningen fortsatte och det verkar som att jag aldrig blir färdig heller den kanske som vanligt övergår till höststädning. Men man ska ju inte stressa.
Det blev ett zumbapass och det är jätteroligt att komma igång med det igen, verkligen en motionsform som jag gillar.
Fredagen bjöd på en tripp till Kolari för mig och Emma för att hälsa på mor och far. Hann även med att kratta lite där.
Lördagen kom och vädret var perfekt för utearbete så sagt och gjort, jag tog krattan i mina händer och fick faktiskt hela gården krattat. Vilken tur att vi inte har så stor gård eftersom trädgårdsarbete inte är min favoritsysselsättning. Resten av familjen arbetade så jag fick njuta av krattningen ensam.
Sen kom då söndagen som även var morsdag, fick ett fång med rosor av min kära dotter.
På morsdagen ska man väl bara lata och bli uppassad men sådan är inte jag.
Jag drog igång med städning av kök och tv-rum och vad händer när jag har dammsugat halva tv-rummet, slår av dammsugare för en kortare paus. När jag sen ska fortsätta så startar inte eländet. Jag svor faktiskt några gånger.
Fick använda hjärnan och fundera hur man städade före dammsugarens tid.
Det fick bli en golvmopp och skurtrasa. Nåja, det gick ju det också även om jag inte gillade det och det tog hela dagen till kl 23 på kvällen innan jag hann bli färdig. Vet inte egentligen vad som hände när det tog så lång tid, ilskan över dammsugaren gjorde nog att jag tappade fart och intresse. Men nu är det i alla fall gjort bara att få upp lite gardiner igen. Dammsugaren den fick pension efter ca 16 års arbete, kanske hade den gjort sitt och igår kom efterträdaren in i huset få se om den sköter sig lika bra.
Igår påbörjades också renovering av altanen, inte en dag för tidigt.
Den var verkligen i stort behov av nytt golv, jag lyckades trampa igenom en bräda förra sommaren så vi hade ett hål. Men nu ska det bli nytt, hur det ska bli har vi inte kommit fram till men något blir det i alla fall.
Baksidan såg i alla fall ut som ett slagfält igår kväll när jag kom hem från Zumban. Man och dotter hade verkligen jobbat på bra.
Och nu till sist så har årets rabarber börjat kika fram från jorden och när den är fullvuxen är den jättestor.
I år ska jag försöka använda lite rabarber också.
Nu är det dags att göra mig i ordning för dagens arbete.
Ha det bra alla !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0