Hösten är här!!

Och kylan med den, bara ett par plusgrader i skrivande stund men det känns jätte kallt och åter igen funderar jag på hur jag ska överleva -30 grader. Men det har ju gått förr så nog ska det väl gå i år också.
En morgon förra veckan var det lite vitt på backen men det försvann och jag hoppas att det dröjer länge ännu innan snön kommer. Den behöver egentligen inte komma alls.
Jag fortsätter med att sticka yllesockar för brinnande livet, dessa har jag gjort nu senast. Det mönstrade paret blev sålt direkt och jag fick även beställningar på två par till. Jag brukar ju som sagt sällan göra en av varje sak.
Det randiga paret ska bli en födelsedagspresent.
I övrigt händer det inte så mycket, har tänkt dra igång med höstens städning så att jag får bort sommargardinerna från fönstren men det går lite trögt.
Jag fick i alla fall fönstren tvättade från utsidan i helgen som var trots att det duggregnade. Men jag tänkte att kan Pippi Långstrump vattna blommor när det regnar så kan väl jag tvätta fönster och det gick bra.
Zumba träningen har jag också kommit igång med igen efter sommaruppehållet och det är riktigt roligt och svettigt. Det är så skönt efteråt när det känns att man har gjort något.
Nu ska jag veva på stickorna en stund till innan det är dags att dra till dagens arbete.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0