Höstsemester !!

Jag tog höstsemester i några dagar eftersom ungen drog till Rhodos med kamrater och gubben jobbade eftermiddag så vad skulle jag göra hemma ensam.
Då tog jag hundarna och drog till stugan.
Vi lastade släpvagnen med lite prylar som passade bra att förvara i stugan eftersom jag rensat där i sommar och det fanns lite plats till övers.
Där blev det ganska mycket nytta gjort.
Hade lånat en trimmer så jag fick trimmat och röjt både här och där.
Potatisen kom upp ur landet och ner i källaren.
Hade även mina små hundar som gärna ville vara på potatislandet men det blev en dusch med trädgårdsslagen efteråt.
Förra veckan när jag rensade i förrådet hemma så hittade jag en kartong med gamla kläder.
I kartongen hittade jag min gamla mössa och mina gamla vantar, lite nostalgi.
 Förutom detta så hann vi även avnjuta en surströmmingsmiddag och ett trevligt 70 års kalas under dagarna jag var i byn. Fast jag hade behövt ett par dagar till för att hinna det jag hade tänkt men det får bli en annan gång.
Dagarna går alldeles för fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0