Det har hunnit bli...

...februari månad och det är flera veckor sedan jag hunnit vara här och göra ett inlägg, igen.
Inte för att jag vet om det händer speciellt mycket, livet knallar på.
Jag och dottern har i alla fall varit en helg till Kolari och hälsat på mor och far. Där tog jag denna bild eftersom jag tyckte att björkarna var klädda i så fin vinterskrud.
Vi har även hunnit med en tur till Luleå och läkarbesök på Sunderby sjukhus. Det var en riktigt kall vinterdag då vi var dit. Som kallast efter vägen var det minus 37 grader. Lite vansinnigt att vara ute efter vägarna då men vad ska man göra när det var en tid inbokat. Nå det gick bra i alla fall, vi blev inte ståendes i kylan någonstans.
Jag har som vanligt hunnit med att sticka litegrann, jobbar fortfarande med min beställningslista.
Här är lite vad jag har gjort sen jag skrev sist.
Det har som sagt blivit lite av varje.
Neonfärgade lovikkavantar har verkligen blivit populära och det är roligt med lite skarpa färger. Både att titta på och att sticka. "Vanliga" yllesockar har det också blivit.
Den babyoverall, tovade babysockar och ett par vantar som heter randruta och beskrivningen är från Solveigs vantbok.
Om det är någon som funderat vad jag pysslat med när jag stickade sockarna på sista bilden så är det ett par yogasockar. De ska vara utan häl och tå för att behålla fotfästet när man är på yoga.
Det var väl det som hänt sedan sist och nu ska jag sticka, tror jag, några varv till på stickningen. Fast det känns som att jag kanske somnar med stickningen i handen.
Skulle kanske gå och sova men dottern är på personalfest och jag har en känsla av att hon kommer att ringa efter skjuts när det slutar så det är väl ingen idé att jag går och lägger mig förrän barnet är hemma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0